CiMs - CELLEX

Què és?

És un programa de beques destinat a joves amb motivació i capacitat en l’àmbit de les matemàtiques i les ciències per estudiar els dos cursos de Batxillerat en dos centres educatius de referència a Catalunya, amb una llarga trajectòria a oferir uns estudis de batxillerat amb un nivell acadèmic exigent.
Els centres són: Institut Jaume Vicens Vives (Girona) i Aula Escola Europea (Barcelona).

El Batxillerat que cursin els alumnes becats tindrà les següents característiques:

• Cobrirà els programes i requisits de la LOE (Batxillerat a Espanya) i els del Batxillerat Internacional (www.ibo.org).
  • Els alumnes cursaran la Física i les Matemàtiques a nivell superior, a més de cursar dues matèries més de la modalitat de ciències (Química i Biologia o Dibuix Tècnic), i les matèries comunes del Batxillerat.
Cims-Cellex

Què cobreix la beca?

La beca cobreix les despeses de:

• Matrícula, mensualitat i llibres per cursar els dos anys de batxillerat.
  • Residència, en cas de necessitar-la.
  • Activitat de recerca durant l'estiu.

A qui va destinada la beca?

A alumnes que estiguin cursant actualment el quart curs d’educació secundària i tinguin la motivació i capacitat necessària i estiguin disposats a dedicar més temps i esforç en els seus estudis.

Què són les estades d'estiu de recerca?

El programa també promou experiències de recerca durant l’estiu de primer de batxillerat en universitats i centres de recerca, nacionals o internacionals.

El treball i contacte directe amb un ambient de recerca real ajuda a desenvolupar l’autonomia, l’interès i la capacitat d’aprendre en un entorn acadèmicament molt estimulant.

Què és el Batxillerat Internacional?

És un batxillerat exigent, homologat i reconegut per universitats prestigioses d’arreu del món.

En finalitzar el batxillerat, els alumnes es presentaran tant a les Proves d’Accésa la Universitat, com als exàmens externs del Batxillerat Internacional.

Quin és el procés de selecció?

Es valoraran diversos aspectes acadèmics i personals per accedir al programa.

Mitjançant proves de matemàtiques, fisica, llengua i l'entrevista personal es valoraran l’interés, la motivació i les aptituds, així com la curiositat i la implicació dels candidats.

Periode d'inscripció

21 de gener al 26 de febrer del 2017

Els pares de l'alumne interessat l'inscriuran a través de la pàgina web www.cims-cellex.cat per tal que el seu fill/a realitzi la prova de matemàtiques, física i llengua.

Proves d'accés

Les proves es realitzaran el dissabte 11 de març del 2017, al matí.

L'hora i la seu exactes es donaran a conèixer via la pàgina web.

Entrevista personal

Es convocarà els alumnes preseleccionats en base als resultats de les proves a una entrevista personal, en dues possibles seus, a Barcelona o a Girona, els dies 5, 6 i 7 de maig del 2017.

Per més informació: www.cims-cellex.cat

Institut Jaume Vicens Vives - C/ Isabel la Catòlica, 17, 17004 Girona - 972 200 130 - ins-jvicensvives@xtec.cat                     avís legal