SALUTACIÓ

Benvinguts, benvingudes al curs escolar 2017-2018 a l’Institut Jaume Vicens Vives.

L'equip directiu juntament amb el personal docent i no docent de l'institut Jaume Vicens Vives us vol donar la benvinguda al nostre centre. Encetem aquest nou curs amb la voluntat de crear i enfortir una comunitat educativa que sempre s'ha carateritzat per la participació i les ganes d'aprendre i millorar.

Durant el curs 2017-2018 viurem experiències que segurament  afectaran la vida acadèmica i potser també personal de les persones que treballem i estudiem a l'institut. Aquests darrers cursos  hem viscut moments complicats i plens d'incertesa però estem convençuts que superarem qualsevol dificultat que se'ns plantegi al llarg d'aquests mesos. Un dels nostres objectius principals és el compromís de facilitar l'aprenentatge i la bona convivència entre tots els membres de la comunitat educativa. Estem preparats per afrontar els reptes i els esdeveniments que sorgeixin, i volem ajudar a formar humana i intel·lectualment tot el nostre alumnat. El nostre projecte de centre té com a objectius fonamentals estimular la comunicació, la cooperació i l'esforç personal; respectar i atendre la diversitat i mantenir un bon clima de convivència.

És molt important la participació responsable i activa de l'alumnat i del professorat per tal de fer possible una bona comunicació entre  tots els membres de la nostra comunitat. Davant de qualsevol dubte o incertesa, no dubteu a adreçar-vos als tutors i tutores i als coordinadors i coordinadores de nivell. Tot el professorat i l'equip directiu volem ajudar-vos a aconseguir els vostres objectius, ja siguin acadèmics com personals.

El nostre institut ha estat celebrant els seus 175 anys de vida. Aquest curs 2017-2018 volem editat un llibre commemoratiu que reculli la vida i el saber de la nostra institució. Ens agradaria molt que en poguéssiu gaudir i per això l'AMPA del centre ens ajuda a trobar finançament per a la seva publicació. Tothom és convidat a reservar un exemplar si així ho desitja. L'institut Jaume Vicens Vives és part integrant i activa de la societat i del món en què vivim i des de l’any 1991 està associat a la UNESCO; té el distintiu d'escola verda des del 2009 i està compromès en un projecte mediambiental i de sostenibilitat; té consolidat el projecte JVVSolidari, que proporciona a l'alumnat l'oportunitat de realitzar tasques solidàries dins i fora de l'institut. Volem transmetre aquest coneixement a través del llibre i de les activitats que fem a l'institut i també en altres espais de la ciutat de Girona.

Volem treballar i aprofundir  en diversos projectes que proporcionen a l'alumnat una visió transversal del coneixement i, al mateix temps, potencien les seves capacitats: TACeduCAT a l'ESO, lectura diària a 1r i 2n d'ESO, foment de l'escriptura a tots els nivells d'ESO, el Batxillerat Internacional amb el projecte d'excel·lència CiMs-CELLEX, i la participació en olimpíades i concursos tant de l'àrea de ciències com d'humanitats i ciències socials.

Les noves tecnologies ens han ajudat a apropar el nostre institut a la ciutadania de Girona i de llocs més llunyans. Els intercanvis que fan els alumnes de 1r de batxillerat contribueixen a apropar els nostres alumnes a d'altres països i cultures diferents a la nostra. El Batxillerat internacional també dóna la possibilitat d'aconseguir beques per estudiar a les millors universitats de Catalunya i de l'estranger. La diversitat és present a les nostres aules, acadèmicament i culturalment. El projecte plurilingüe ens defineix com a centre impulsor de les llengües estrangeres.

Essent el nostre institut una institució històrica, no hem deixat de créixer i apostar per metodologies actives i adients al nostre entorn. El portal web del centre és una eina que ajuda a apropar i facilitar el contacte amb la comunitat educativa. Les noves tecnologies donen l'oportunitat d'aconseguir una comunicació àgil, fluida i més respectuosa amb el medi ambient, tot facilitant el traspàs d'informació i incentivant la participació responsable.

La nostra pàgina web us donarà molta informació de l'institut, a més del calendari acadèmic, anotacions de l'agenda de centre i comunicacions vàries. Podreu accedir al blog, al facebook i al youtube que us donaran informació gràfica i escrita del nostre dia a dia.

La vostra participació és necessària i imprescindible per al bon funcionament del centre. El vostre esforç i il·lusió per aprendre i formar-vos ens ajudarà a millorar i avançar.

Us desitgem un molt bon curs escolar.

Anna Masós Jordà
1 de setembre

Institut Jaume Vicens Vives - C/ Isabel la Catòlica, 17, 17004 Girona - 972 200 130 - ins-jvicensvives@xtec.cat                     avís legal